Summa sidvisningar

29 juli 2011

ett två tre

Jag har insett att jag är skitbra på att uppdatera ofta! Tja, det får väl bli som det blir när jag har tid/lust eller något att visa. Har inte haft lust eller inspiration till att handarbeta så mycket. Har fått nya uppgifter på jobbet och det har gjort att jag känner mig helt slut så här i början! Men det blir nog bättre när jag vant mig :)
Men när jag är så trött och kommer hem finns 2 saker som ska göras, resten skiter jag i! Barnen ska få mat i magen och kärlek av mammsen. Jag slocknar oftast i soffan när jag myser med dom..

Nu har dom inte varit hemma på snart två veckor, jag saknar dom små liven, får inte ens prata med dom, deras pappa har tagit bort deras mobil telefon... men men, desto mer pladder på söndag när dom kommer hem! Hoppas det blir något kvar av barnen efter jag har kramat och pussat dom tusen gånger!


Lite smågrejer har jag pysslat med nu när jag haft ett par timmar för mig själv varje dag, hårband med rosetter till mig och min mamma tex!







Jag ser jätteurkig och hemsk ut på bilden, men så ser man faktiskt ut dagen efter en begravning, och eftersom inte barnen var hemma passade jag på att bli extremt onykter efter begravningen, så detta är dagen efter jag gråtit flera timmar och jag är extremt bakis! Hua...


Min gråa klänning som jag skrev om blev upprepad ytterligare en gång, men skam den som ger sig. Jag startade för tredje gången! Tredje gången gillt va? Och jodå det gick mycket bättre. Bakstycket till klänningen är klart och ligger och ser så vackert ut. Har kommit ca 12 cm på fållen av framdelen så framgång!

Stickar även på en tröja till H men har faktiskt inget mönster till den som kommer bli intressant hur jag löser det när jag ska dela stickningen för ärmhålen, har ingen aning om hur jag ska göra! Men efter ett par timmars googlande brukar det gå att hitta en lösning.

Har tagit jättefina bilder på mammas födelsedagspresent som jag gjorde åt henne men just nu orkar jag inte hämta digitalkameran för att föra över bilderna! Jag ÄR lat ibland ^^
Däremot avslutar vi med en bild som jag tog vid ån när mamma, jag och barnen tog en promenad innan deras pappa hämtade dom.

Inga kommentarer: