Summa sidvisningar

12 oktober 2011

Bihålor, lungor och Berlin

Jag avskyr verkligen att bli förkyld. Jag blir det inte speciellt ofta tycker jag inte men när jag väl blir det så blir allt så stoooort. Vanliga människor är bättre efter en vecka, jag brukar bli sämre och sämre vad jag än gör för att bli frisk.

Denna gången är jag nu inne på vecka fem eller sex sen jag blev sjuk. Bi-hålorna svällde igen så när vi var i Berlin över min födelsedag var jag rätt sjuk tyckte jag.. Visade sig när vi kom hem att det vidareutvecklats till lunginflammation också, yey! Jag är ju allergisk mot penicillin så allt blir så krångligt då. Nu är jag inne på nionde dagen och mår fortfarande inte helt bra men betydligt bättre.

Träffade en doktor i måndags som sa, har du någonsin hört talas om nasonex? Oja sa jag, har flera förpackningar hemma som jag använt sen jag blev förkyld. Du kanske behöver Rinexin sa han, tack men jag har en burk hemma som jag äter direkt jag blir täppt i näsan. Kanske skölja bihålorna då tyckte han. Jo tack jag har gjort det tre gånger om dagen de senaste veckorna.

Med tanke på hur gnällig och irriterad jag låter betyder det nog att jag är på väg att bli frisk.. Inte längre så sjuk att jag bara orkar vila och överleva dagen men heller inte så frisk att jag orkar göra vad som helst utan problem. Längtar efter att få komma tillbaka till vardagslivet snart. Det är så trist att bara sitta hemma och vara..

Har en massa garn hemma som jag skulle vilja göra något fint av men hittar inga mönster till det jag vill göra.. Har slösurfat på bokus och kommit till en lista på böcker jag vill ha men kostnaden är för hög, jag får drömma ett tag till.  ‎"Socks from the Toe Up" av Wendy D Johnson ★ "Knitting Brioche" av Nancy Marchant ★ "Around The Corner Crochet Borders" av Edie Eckman ★ "400 Knitting Stitches: A Complete Dictionary of Essential Stitch Patterns" av Potter Craft ★ "The Ultimate Sourcebook of Knitting and Crochet Stitches: Over 900 G...  Där är ett utdrag av listan, ryms en hel del önskningar i böcker ;)

I alla fall så lever jag och jag har lyckats bli klar med klänningen! Mycket stolt hade jag den första dagen i Berlin, men en stickad ull klänning i sommarvärme kanske inte var det bästa, men den kommer komma väl till pass under dessa kalla månader :D Närmaste veckorna blir det nog intensivt stickande och virkande på halsdukar, mössor och mer tumvantar, det verkar som någon äter upp de par vi har under vintermånaderna...


Nu ska jag vila lite så jag orkar kasta mig in i vardagen från och med nästa måndag! Over and out






Inga kommentarer: